پر فروش ترین محصولات بازار اهن

پرفروش ترین محصولات در بازار آهن

با پیشرفت علم و تکنولوژی، امروزه انواع مواد و مصالح مختلف تولید شده‌اند که هر کدام کاربردهای مخصوصی دارند. در بازار آهن معمولا انواع محصولات فولادی وجود دارد که هر کدام با اهداف خاص در بازار مصرف عرضه شده‌اند. ورق سیاه، ورق استیل، میلگرد، تیرآهن و غیره جزو پرکاربردترین و پرفروش‌ترین گروه از این مواد هستند. برای آشنایی بیشتر با این محصولات در ادامه با ما همراه باشید.

لوله مانیسمان یا لوله بدون درز

مانیسمان یک مدل لوله فولادی فاقد درز و شکاف بوده که با توجه به نبود درز و جوش، کاربردهای متنوعی در قسمت‌های مختلف صنعت بر عهده دارد.  لوله مانیسمان فاقد درز و جوش است؛ بنابراین دوام بسیار بالایی دارد و در اندازه‌های کوچک تولید خواهد شد. توجه داشته باشید که تولید لوله‌هایی با قطر زیاد و فاقد درز، کار سختی است و هزینه‌های آن بالاتر می‌رود.

این لوله‌ها جزو پرفروش‌ترین مواد فولادی هستند که در کارخانجات سازنده در طول‌های ۶ و ۱۲ متری عرضه خواهند شد که مدل ۶ متری آن کاربرد زیادی دارد. لوله‌های مانیسمان عمر و کیفیت بسیار زیادی دارند که اصلی‌ترین مزیت آن مربوط به این است که در ساختار آن سم وجود ندارد و بسیار تمیز است.

کاربردهای لوله‌های مانیسمان

لوله مانیسمان دارای استحکام بالایی است، پس در برابر انواع نیروهای خارجی مقاومت بالایی خواهد داشت. لوله‌های فاقد درز، معمولاً در صنایعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نحوه‌ی اتصال لوله‌ها در آن بسیار سخت است. لوله مانیسمان در صنعت تولید غذا، دارو، نفت، گاز، پتروشیمی، خودروسازی و غیره از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بسیار پرکاربرد شده‌است. معمولا لوله‌های مدل ۲۰ برای گازرسانی خانه‌ها و از لوله‌های مدل ۴۰ در لوله آتش نشانی، همچنین مدل‌های بالاتر از ۴۰ را برای فرایندهای حساس، مثل صنعت نفت و گاز و پتروشیمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورق استیل ضد زنگ

ورق استیل نوعی ورق پرکاربرد است که بر پایه آهن ساخته شده است. البته در ساختار این ورق سایر آلیاژها وجود دارند که برای دارا بودن خواص مکانیکی مانند شکل پذیری، جوش و سختی با آن مخلوط خواهند شد. میزان کربن موجود در ورق‌های استیل بسیار کم است و معمولا درصد آن در زیر عدد 2 قرار دارد.
هر اندازه که میزان کربن موجود در ورق‌های استیل افزایش پیدا کند، در نتیجه شکل پذیری آن کم شده و مقاومت آ‌ها بیشتر خواهد شد. این مدل ورق‌ها را در دو مدل مختلف مربع و مستطیل شکل ساخته و به بازار مصرف عرضه می‌کنند. معمولا این پرق‌ها را در ابعاد گوناگون تولبد کرده و افراد با توجه به احتیاجات خود یک مدل و ابعاد مناسب را انتخاب خواهند کرد.

کاربردهای متنوع ورق استیل

ورق استیل در صنعت و ساختمان سازی در موارد زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل ورق‌ها را در صنعت ساخت سیمان، کاغذ، مواد شیمیایی، روغن، شکر و غیره هم به کار می‌برند. بعضی از کاربردهای مهم این محصول در صنابع گوناگون عبارت است از:

  • پوشاندن بدنه و سقف درب آسانسور
  • تولید قطعه‌های بزرگ در کشتی سازی و همچنین تولید انواع پمپ
  • تولید انواع لوازم خانگی
  • طراحی بدنه خودرو، کامیون و هواپیما
  • تولید تانکر‌های مناسب برای حمل و نقل مواد شیمیایی
  • طراحی لوازم الکتریکی مثل ترانسفورماتور
  • سقف ساختمان

ورق سیاه

در صنایع آهن، ورق‌های متنوع را با استفاده از روش نورد سرد یا نورد گرم تولید می‌کنند. معمولا برای تولید ورق‌های فلزی از فرایند نورد گرم استفاده خواهند کرد. موادی که برای ساخت این مدل ورق‌ها به کار می‌روند، در داخل کوره‌های مخصوص و تحت دما بالا پخته می‌شوند. به همین دلیل محصول نهایی رنگی تیره و مات خواهد داشت؛ بنابراین به ورق سیاه معروف شده‌است. حرارت بالا کوره موجب می‌شود که سختی و استحکام ورق‌ها بیشتر شده و برای مصارف گوناگون به کار بروند. معمولا هزینه‌های ناشی از تولید این محصول کمتر از سایر ورق‌ها است.

کاربردهای مختلف ورق سیاه

با توجه به اینکه ورق‌های سیاه را در گریدهای مختلف تولید می‌کنند، پس مشخصات و مقاومت ورق‌ها متفاوت خواهد بود. با توجه به اینکه ورق سیاه را در ابعاد و گرید متنوع تولید می‌کنند، پس هر کدام در یک زمینه خاص مورد استفاده قرار می‌گیرند. امروزه از این محصول در زمینه‌های گوناگون و با اهداف مختلف استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای ورق سیاه عبارت است از:

  • تولید مواد ساختمانی مثل لوله، تیرآهن و غیره.
  • ساخت انواع مدل وسایل کشاورزی
  • تولید رینگ مناسب با چرخ‌ خودروها
  • ساخت تانکر و مخزن برای ذخیره کردن نفت
  • تولید ابزارآلات ترافیکی
  • تولید مواد جنگی

لوله سیاه یا لوله صنعتی

لوله‌ سیاه، جزو لوله‌های فولادی و فاقد گالوانیزه است که از دوام بسیار زیادی برخوردار است. وزن این مدل لوله‌ها کم بوده؛ به همین دلیل به‌راحتی قابل حمل بوده و در هر مکانی می‌توانید از آن استفاده کنید. با توجه به اینکه سطح این مدل لوله‌ها فاقد هر گونه پوششی است، پس ممکن است در برابر رطوبت زنگ بزند. به همین دلیل باید به خوبی از آن مراقبت کنید .

لوله صنعتی در مدل تست شده به بازار مصرف عرضه می‌شود؛ به همین دلیل براساس استانداردهای لازم تایید شده است. در این صورت افراد می‌توانند با اهداف گوناگون و در مکان‌های مختلف از آن استفاده کنند.

کاربردهای لوله سیاه

با توجه به اینکه دوام و مقاومت لوله‌های فولادی بسیار زیاد است، پس برای انتقال آب و گاز در نواحی روستایی و شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این مدل لوله‌ها در صنایع گوناگون و برای انتقال نفت، گاز و غیره به نواحی دور افتاده استفاده می‌شود. همچنین از این نوع لوله ها برای انتقال آب و فاضلاب هم استفاده می‌کنند. اما باید توجه داشته باشید که برای حمل و نقل آب آشامیدنی گزینه‌ای مناسب محسوب نمی‌شود. در مجاری سیم کشی‌های الکتریکی و برای افزایش ایمنی، لوله سیاه بسیار کاربردی است.

پروفیل گالوانیزه

پروفیل‌ها جزو محصولات فولادی محسوب می‌شوند که به اشکال متنوع در صنایع ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ویژگی‌های منحصر به فرد فولاد در ابن محصول، موجب برتری آن نسبت به سایر مواد و مصالح ساختمان‌سازی شده است. از جمله مهم‌ترین مشخصات آن می‌توان به کشش، شکل‌پذیری و استحکام در برابر فشار و کشش اشاره نمود. پروفیل گالوانیزه با استفاده از یک لایه فلز روی پوشیده می‌شود. به همین دلیل در معرض رطوبت و زنگ‌زدگی، مقاومت فوق العاده زیادی را از خود نشان می‌ددهد. این محصول در برابر انواع ضربه و فشار بسیار مقاوم است؛ به همین دلیل طول عمر آن افزایش می‌یابد.

کاربردهای پروفیل گالوانیزه

امروزه پروفیل گالوانیزه جزو پرکاربردترین مصالح ساختمانی محسوب می‌شود. با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد و خصوصیاتی که دارد، موارد مصرف آن روز به روز در حال افزایش است. به همین دلیل افراد در زمینه‌های مختلف از این محصول استفاده می‌کنند. برخی از کاربردهای مهم پروفیل گالوانیزه عبارت است از:

  • سبک‌سازی ساختمان‌ها
  • بالا بردن دوام و طول عمر ساختمان‌ها
  • تولید سقف کاذب، دیواره و غیره در ابعاد گوناگون
  • طراحی دکوراسیون منزل
  • قابلیت استفاده در پل‌سازی و راه‌سازی
  • استفاده در چهارچوب در و پنجره CVPU
  • تولید وسایل خانگی
  • ساخت گلخانه

میلگردها

میلگرد یک مدل میله فولادی است که در اندازه‌های مختلف تولید خواهد شد و به منظور بتن‌ ریزی در ساختمان‌سازی به کار می‌رود. در بیشتر سازه‌هایی گه توسط بشر ساخته می‌شوند، از میلگرد برای افزایش استحکام نهایی استفاده می‌کنند. معمولا امروزه میلگرد به عنوان مقاوم‌ترین مصالح ساختمانی شناخته شده است که با مقاومت بسیار زیادی در برابر فشار و ضربه دارد.

این مصالح به اندازه‌ای مقاوم هستند که برای شکستن آن نیروی فوق العاده زیادی نیاز خواهید داشت. میلگردها را در ابعاد و اندازه‌های مختلف تولید می‌کنند. به همین دلیل هر فردی با توجه به احتیاجات خود می‌تواند بهترین مدل را به کار ببرد.

کاربردهای مختلف میلگرد

با توجه به کاربردهای زیادی که میلگرد دارد، در صنعت ساختمان سازی پیشرفت های زیادی را به وجود آورده است. این مواد فولادی در اشکال و استانداردهای گوناگون تولید می‌شود و امروزه به یک گزینه جدایی‌ناپذیر از صنعت ساخت‌وساز تبدیل شده است. معمولا میلگرد در انواع مدل‌های مختلف تولید می‌شود و هر نوع میلگرد، با توجه به شکل ظاهری‌که دارد در قسمت‌های مخصوص ساختمان، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
در حالت کلی میلگردها را در پروژه‌های عمرانی و ساخت‌و‌ساز به میزان فراوان به کار می‌برند. در صورتی که امکان دارد فرایند ساخت‌و‌ساز بدون این مواد مختل شود.

تیرآهن

تیرآهن جزو پروفیل‌های معروف است که توسط آلیاژهای متموع فولادی تولید خواهد شد. از این مصالح معمولا در صنعت ساخت و ساز استفاده می‌کنند. به گونه ای که ساختمان‌های اسکلت فلزی بدون تیرآهن تولید نخواهد شد. نقش اصلی تیرآهن سازه‌ها، تحمل و انتقال فشاری است که بر روی ساختمان وارد می شود.

تیراهن از دو قسمت بال و جان ساخته می‌شود. قسمت مهم و میانی تیرآهن را جان و لبه‌ها و کناره‌های آن بال نام دارد. معمولا موارد مصرف این محصول بسیار زیاد است و به قیمت مناسب و به راحتی در بازار مصرف در دسترس قرار دارد.

کاربردهای تیرآهن در صنایع

امروزه با پیشرفت صنایع، انواع مواد مختلف و کاربردی تولید شده‌اند که تیرآهن هم جزو برترین مصالح ساختمانی است. تیرآهن در صنعت ساخت و ساز کاربردهای بسیار زیادی را به خود اختصاص داده است. این مصالح فولادی مقطعی بلند و سخت داشته که به منظور طراحی سازه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد . در این صورت می‌تواند فشار بالایی را تحمل نماید.

نقش اصلی تیرآهن، انتقال بار از تیرهای فرعی به سوی ستون خواهد بود. به همین دلیل در تمام ساختمان‌ها و در هر پروژه ساخت و ساز، جزو مهم‌ترین مواد و مصالح محسوب می‌شوند.

شرکت بازرگانی آهن پترو، از بزرگترین تامین کنندگان آهن آلات در کشور میباشد که با داشتن بیش از 10 سال سابقه در بازار آهن، آماده دریافت سفارش شما عزیزان برای هرنوع مقاطع فولادی مانند لوله، پروفیل، ورق فولادی و انواع اتصالات میباشد. کافیست برای ثبت سفارش خود و یا ارتباط با مشاورین فروش با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

mobile-navخانهmobile-navدرباره ماmobile-navتماس با ماmobile-navواتس آپ