تخته بنایی روسی

تخته_بنایی_روسی

تخته بنایی وسیله ای پرکاربرد در محیط های صنعتی و کارگاهی به حساب می آید. این تخته که نوع محکم تر و ضخیم تری از نمونه ایرانی است، اغلب در داربست بندی ها و نمازنی ساختمان ها به کار میرود و کارگران در زمان انجام کار در ارتفاع های بالا، روی این تخته که روی لوله داربست قرار دارد می ایستند.

تخته روسی چیست؟

در کل به تمام انواع چوب و تخته هایی که از روسیه به ایران صادر میشوند چوب های روسی و تخته روسی نام میدهند.این چوب ها یا تخته ها معمولا از درختانی چون کاج ،نراد ، راش و بلوط تولید میشوند که تناژ رنگی قهوه ای روشن یا کرم وسفید دارند و اغلب به شکل الوار به دیگر کشور ها صادر میشوند.

تخته روسی مصارف گوناگونی در زمینه های دکوراسیون ، صنایع دستی چوبی ومعماری و بنایی دارد. یکی از پر کاربرد ترین نوع چوب روسی در کشور ما انواع تخته ها میباشد.

کاربردها و مصارف تخته روسی

تخته زیرپایی تکه های چوبی بسیار مقاومی هستند که دسترسی کارگران ساختمانی را در ارتفاع و نقاط غیر قابل دسترس امکان پذیر میکند. تخته روسی به دلیل استحکام، تنوع و انعطاف درصنایع مختلف کاربرد دارد .صنایعی مانند ساخت مبلمان، تخت، میزها و دکوراسیون داخلی، کفپوش چوبی، دیوارپوش ها، قایق سازی، آلاچیق، درب و پنجره ساختمان، کاغذ و الیاف و مهمترین کاربرد آن در بنایی و ساخت و ساز ساختمان میباشد.

شکل ظاهری تخته روسی

تخته ها بنایی روسی که جنسشان از درخت کاج روسی میباشد معمولا دارای گره ها و ترک هایی در سر تخته هستند که این دو نشانه، نمایانگر اصالت تخته روسی مییباشد. گاها میتوان تخته ها را دست چین کرد اما بر مبلغ فروش تخته روسی افزوده خواهد شد. همچنین رنگ تخته ها میتواند از طیف مختلفی باشد و کل سفارشهای شما یک دست و یک رنگ ارسال نشود.

ابعاد و اندازه تخته روسی

تخته روسی زیرپایی مورد نیاز برای داربست شکلی مکعب مستطیل دارند که طول تخته روسی 4الی 6 متر میباشد و قطر آن 2.5 تا 5 سانتی متر میباشد که تخته زیرپایی از طول قابل برش در اندازه های دیگر نیز میباشد. 10،15،20،30 سانت بیشترین عرض تخته داربستی مورد استفاده میباشد که ابعاد دیگری نیز از تخته بنایی موجود میباشد. این تخته های مستطیلی از مهمترین لوازم داربست بندی به حساب می آیند و حکم اتصالات فولادی را در لوله کشی ها دارند.

مزایای چوب روسی

در کنار زیبایی که گره ها به این چوب دادند و رنگ روشن چشم نواز آن استحکام بالای این چوب هست که آن را در دسته پر مصرف ترین ها قرار داده است.دیگر مزایای آن خصوصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری آن میباشد که به راحتی قابل فرم دهی بوده تا در مصارفی همچون نمای ساختمان و دکوراسیون ها استفاده شود.از آن جهت که سمباده زنی این چوب بسیار آسان میباشد در ساخت مبلمان ها نیز استفاده زیادی از آن میشود. دیگر مزیت مهم و چشمگیر چوب روس خاصیت کشسانی آن میباشد که این امکان را فراهم میکند تا در صورت ضربه خوردگی با پاچیدن مقداری آب در ناحیه ضربه و گذاشتن پارچه خیس سپس کمی اتو کشی آن را تا حدی به حالت اولیه برگرداند.

از آن جهت که پیچ و میخ به راحتی در آن فرو میرود قطعه مناسبی نیز در کارگاه های نجاری به حساب می آید. الیاف بلند و سبک و رنگ سفید این نوع چوب آن را در دسته گزینه های مناسب تولید کاغذ قرار داده است.

معایب چوب روسی

گاها دسته ای از این چوب ها بستری دارند که قارچ ها و حشرات آن را مناسب رای لانه سازی خود میدانند.همین امر نیز باعث ایجاد لک هایی در چوب میشود که از زیبایی آن کاسته و استحکام و مقاومت آن را به حد زیادی پایین می آورد.

قیمت تخته بنایی روسی

با توجه به عواملی چون وارداتی بودن تخته روسی ،انواع مختل چوب روس و ابعاد متنوع در طول و عرض این تخته ها همچنین کاربرد آن در صنایع مختلف قیمت تخته روسی نوسان بالایی را شاهد میباشد پیشنهاد میکنیم جهت استعلام قیمت و خرید تخته روسی با مشاوران ما در تماس باشید. معمولا تخته روسی را در بنادر شمالی کشور به متر مربع به فروش میرسانند.

تسمه کوبی تخته چوبی

اگر دو سر تخته زیرپایی تسمه کوبی شود عمر آن افزایش پیدا میکند همچنین تسمه کوبی باعث میشود تا در هنگام فشار آوردن بر روی از ترک خوردگی و بزرگ شدن ترک ها تا میزان قابل توجهی جلوگیری شود .تخته های روسی تا 25 سانتی را با این شرایط هم در تعداد50 عدد به راحتی با نیسان قابل حمل میباشد و تعداد های بالا تر را با خاور و…. متناسب با تعداد و وزن تخته میتوان برای مشتری ارسال کرد. به یاد داشته باشید که میتوان با صرف هزینه پایین برای تخته ها طول عمر آنها را افزایش داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

mobile-navخانهmobile-navدرباره ماmobile-navتماس با ماmobile-navواتس آپ