بزرگترین تولید کنندگان لوله داخلی

بزرگترین تولید کنندگان داخلی لوله های بدون درز

لوله های مانیسمان یا بدون درز به دلیل کیفیت مرغوب و طول عمر بالا در مقایسه با لوله های درز دار در بین مصرف کننده گان که اکثرأ کارخانه جات صنعتی و پالایشگاه ها و… هستند طرفدار بیشتر و کاربرد های فراوان تری دارند و با توجه به این که لوله های مانیسمان در مکان های مهم و حساس مورد استفاده قرار میگیرند کیفیت متریال ، روش ساخت ، کشور سازنده ، و کارخانه تولید کننده برای مشتریان این حوزه بسیار مهم و حائز اهمیت است.

ما در مجموعه بازرگانی و تامین آهن آلات آهن پترو قصد داریم در این مقاله کارخانه جات داخلی تولید کننده لوله های بدون درز یا همان لوله های مانیسمان را با شما در میان بزاریم.

اگر موجودی لوله های مانیسمان در بازار آهن ایران در نظر بگیریم میتوان آن ها رو به دو بخش وارداتی و تولید داخل تقسیم کرد، که لوله بدون درز وارداتی عمدتا در کشور چین تولید و سپس بوسیله حمل نقل دریای از طریق گمرک شهید رجایی بندر عباس وارد کشور میشوند که از سایز های 1.2 اینچ تا 24 اینچ در رده های مختلف در بازار یافت میشوند. یکی دیگر از لوله های بدون درز که به صورت عمده از خارج از کشور وارد میشود، لوله آتشخوار میباشد. در اینجا بیشتر به سراغ بررسی تولید کنندگان داخلی لوله مانیسمان میرویم. دلیل این موضوع، پر فروش تر و متنوع تر بودن لوله مانیسمان میباشد.

کارخانه های تولید کننده لوله های بدون درز در داخل کشور

لوله مانیسمان در داخل ایران توسط سه کارخانه فعال فولادی در کشور تولید میشوند. لوله مانیسمان تولید داخل، از سایز 1 اینچ تا 6 اینچ در رده های 20 ، 40 و 80 است در بازار موجود میباشند. باید به این نکته توجه داشت که قیمت لوله بدون درز مانیسمان در این 3 شرکت متنوع میباشد. این 3 کارخانه بزرگ تولید کننده لوله مانیسمان عبارت اند از:

  1. گروه ملی اهواز
  2. لوله های دقیق کاوه ایرانیان
  3. مجتمع فولاد و نورد آسین ابهر

تولید کنندگان لوله مانیسمان

بررسی کارخانه های تولید کننده های داخلی لوله های بدون درز (مانیسمان)

1-گروه ملی اهواز (گروه ملی صنعتی فولاد ایران )

کارخانه لوله سازی گروه ملی اهواز در سال 1351 تاسیس شد و در سال 1360به بهره برداری رسید. این کارخانه با ظرفیت تولید 90.000 تن در سال اولین تولید کننده لوله های بدون درز یا همان لوله های مانیسمان در ایران و خاورمیانه است که قادر به تولید لوله های مانیسمان از 1 اینچ تا سایز 6 اینچ در رده های 20 و 40 در طول های 6 متر تا 12 متر است.

جنس لوله های بدون درز تولید شده در کارخانه لوله مانیسمان گروه ملی اهواز آلیاژ کربن استیل Carbon steel است که طبق استاندارد های جهانی ASTMA A53.ASTM A106.API 5L تولید میشوند . لوله مانیسمان اهوازی از لحاظ رده معمولا در رده 40 وبه صورت 6 متری و به اصطلاح بازاری دو سر کونیک در بازار آهن یافت میشود .

کاربردهای لوله مانیسمان اهوازی :
    1. صنایع نفت گاز پتروشیمی
    2. ساختمان سازی
    3. کارخانجات فولادی
    4. نیروگاه ها

قیمت لوله مانیسمان اهوازی

قیمت لوله مانیسمان اهوازی یا همان لوله های بدون درزاهوازی به عوامل زیادی بستگی دارد .به عوامل فنی همچون نوع شمش مورد استفاده نحوه تولید روش تولید ، نحوه حمل نقل ودر آخر بسته به سایز، ضخامت و طول لوله ها بستگی دارد.
برای مثال هرچه سایز، ضخامت یا همان رده لوله های مانیسمان اهوازی بالاتر باشد قیمت لوله نیز افزایش دارد

لوله مانیسمان 4 اینچ رده 40اهوازی

لوله مانیسمان 4 اینچ رده 40اهوازی به عنوان پر فروش ترین سایز لوله اهوازی در بازار شناخته میشود از این رو یکسری اطلاعات از این سایز یعنی لوله مانیسمان 4 اینچ رده 40 اهوازی رو برای شما میان میگذاریم

قطر لوله 4 اینچ اهوازی 114.30 میلیمترمیباشد که ضخامت جدار آن در رده 40 به 6.02 میلیمتر میرسد وزن هر متر لوله مانیسمان 4 اینچ اهوازی 16.02 کیلوگرم میباشد که وزن هر شاخه 6 متری از این لوله 97.2 کیلوگرم میباشد .

2-کارخانه دقیق کاوه ایرانیان

کارخانه دقیق کاوه ایرانیان که درمجاورت شهر ساوه در شهرک صنعتی کاوه احداث شده است از سال 1382 شروع به تولید لوله های مانیسمان کاوه ای به روش سرد و گرم کرد که ظرفیت تولید سالنه 75.000 تن لوله بدون درز به روش گرم و تولید 15.000 تن تیوب بدون درز صنعتی به روش نور سرد را دارا است .
این شرکت با توجه به خطوط تولیدی بروز خود موفق به تولید محصولات با کیفیت و استاندارد جهانی شده و توانسته بخش عمده ای از نیاز کشور و بازار خارجی به لوله مای مانیسمان را تامین تامین نماید .

جنس لوله مانیسمان کاوه از آلیاژ کربن استیل است و طبق استاندارد های آمریکا ASTM، ASME، API- آلمان DIN -انگلستان BS -ژاپن JIS -و اتحادیه اروپا EN تولید میشوند. لوله مانیسمان کاوه ای از سایز 1 اینچ تا سایز 4 اینچ و در رده های 30 و 40 و 80 تولید میشود و اگر سایز محصول مورد نظر شما در لیست تولیدی کارخانه دقیق کاوه ایزانیان وجود ندارد میتوانید از سایر برند های ایرانی یا چینی وارداتی استفاده کنید .

کاربرد لوله های دقیق کاوه ایرانیان

لوله های مانیسمان کاوه ای که به روش نورد گرم در شرکت لوله سازی دقیق کاوه ایرانیان تولید میشوند در وارد زیر مورد استفاده قرار میگیرند.

    1. خطوط انتقال گاز و آب
    2. کارخانجات صنعتی
    3. نیروگاه ها و پتروشیمی ها
    4. خطوط انتقال گاز شهری

مجوز ها و تاییده های شرکت دقیق کاوه ایرانیان

عضو وندر لیست های

    1. شرکت ملی گاز
    2. شرکت مناطق نفت خیز جنوبی
    3. شرکت نفت و گاز پارس جنوبی
    4. شرکت ملی صنایع پتروشیمی
    5. شرکت کالای نفت ایران
    6. شرکت توانیر

قیمت لوله مانیسمان کاوه

قیمت لوله مانیسمان کاوه ای مانند سایر محصولات فولادی بستگی به عوامل زیادی د ارند ولی بطور کلی به سایز و ضخامت درخواستی، وزن ،میزان موجودی کالا در بازار ،محل بارگیری و کرایه حمل بستگی دارد . ما در مجموعه بازرگانی آهن پترو با توجه به دارا بودن دپو محصولات لوله های بدون درز کاوه ای در تهران سعی میکنیم کمترین قیمت و بهترین مشاوره را جهت خرید لوله های بدون درز به شما مشتریان عزیز ارائه نمایی

مجتمع فولاد و نورد آسین ابهر

مجتمع فولاد آسین ابهر با مساحتی بیش از 20 هکتار در استان زنجان واقع شده است که به تولید انواع ورق های فولادی و لوله های بدون درز مشغول است این کارخانه با سرمایه بخش خصوصی از سال 1399 شروع به فعالیت کرد که حدود 1000 پرسنل در این مجتمع به صورت مستقیم شاغل میباشند
مجتمع فولاد نورد آسین امکان تولید انواع لوله های بدون درز (مانیسمان) در سایز های 4 اینچ، 5 اینچ و 6 اینچ در رده های 40 و 80 را دارد و در صورت سفارش تا رده 120 امکان تولید لوله مانیسمان ابهری را دارند .

مزایا لوله مانیسمان آسین ابهر
    1. عدم نیاز به تست لوله
    2. تحمل فشار بالا
    3. مقاوم در برابر کشش و ضربه
    4. قیمت به صرفه و ارزان

قیمت لوله مانیسمان ابهر

قیمت لوله مانیسمان مجتمع فولاد و نورد ابهر در مقایسه با قیمت سایر لوله های بدون درز تولید داخل و وارداتی پایینتر است و خریداران در صورت استفاده از محصولات این برند در پروژه های خود از قدرت خرید بالاتری برخوردار هستند و میتوانند در هزینه های خود صرفه جویی کنند برای مثال قیمت لوله 4 اینچ رده 40 ابهر در مقایسه با لوله 4 اینچ رده 40 وارداتی اختلاف 10 درصدی دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

mobile-navخانهmobile-navدرباره ماmobile-navتماس با ماmobile-navواتس آپ