لوله جدار چاه

لوله جدار چاه، یک لوله مشبک صنعتی و ساختمانی است که در پروژه های عمرانی، صنعتی و پتروشیمی از آن به عنوان یک لوله پرکاربرد استفاده زیادی می شود. لوله جدار چاه صنعتی، از ریزش و لرزش دیواره چاه در مناطق چاه حفر شده در عمق عای کم و زیاد جلوگیری میکند و از عملکرد و مقاومت بسیار بالایی برخوردار میباشد.

نوع لوله جدار چاه استفاده شده در پروژه ها تاثیر بسیار زیادی در روند میزان آب و یا دیگر سیالات خروجی دارد. در پروژه های عمرانی و صنعتی مختلف، وابسته به نوع پروژه، از لوله های جدار چاه متفاوتی استفاده می شود که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا میباشند.

لوله های جدارچاه  صنعتی ، بر اساس نوع شیار ها و خطوطی موازی  که در بدنه آن ها قرار گرفته است و همچنین فاصله این شیار ها و خطوط  از یک دیگر، دارای انواع بسیار گوناگونی در نوع و کاربرد استفاده هستند که توسط شرکت ها و کارخانجات تولیدی لوله های صنعتی در کشور و خارج کشور تولید شده و در بازار های آنلاین و فیزیکی در ایران به فروش می رسد.

قیمت لوله جدارچاه
تاریخ : 1403/02/11
نام کالا
سایز
ضخامت
محل بارگیری
قیمت
واحد فروش
لوله جدار چاه​
8
اینچ
5
میلی متر
انبار تهران
44.500 تومان
کیلوگرم
لوله جدار چاه​
8
اینچ
6
میلی متر
انبار تهران
44.500 تومان
کیلوگرم
لوله جدار چاه​
10
اینچ
5
میلی متر
انبار تهران
44.500 تومان
کیلوگرم
لوله جدار چاه​
10
اینچ
6
میلی متر
انبار تهران
44.500 تومان
کیلوگرم
لوله جدار چاه​
12
اینچ
5
میلی متر
انبار تهران
44.500 تومان
کیلوگرم
لوله جدار چاه​
12
اینچ
6
میلی متر
انبار تهران
44.500 تومان
کیلوگرم
لوله جدار چاه​
14
اینچ
6
میلی متر
انبار تهران
44.500 تومان
کیلوگرم
لوله جدار چاه​
14
اینچ
8
میلی متر
انبار تهران
44.500 تومان
کیلوگرم
لوله جدار چاه​
16
اینچ
6
میلی متر
انبار تهران
44.500 تومان
کیلوگرم

لوله های جدار چاه، به عنوان یک لوله مدرن و یا نسل جدید از لوله های صنعتی شناخته شده اند که امروزه به یکی از پر استفاده ترین لوله ها در پروژه های عمرانی و صنعتی تبدیل شده اند. در ادامه این لوله های صنعتی که به لوله جدار چاه معروف هستند را بیشتر مورد برسی قرار میدهیم تا اگر شما هم قصد خرید این لوله های مقاوم را در سر دارید، بتوانید انتخابی دقیق تر و تخصصی در داشته باشید.

لوله جدار چاه فولادی

بیشتر بخوانید: مراحل تولید پروفیل فولادی

انواع لوله جدار چاه

لوله های جدار چاه به طور معمول در ضخامت ها و عرض دهانه های مختلفی تهیه و تولید شده و در جهت استفاده در زمینه های کاری مختلف به فروش میرسند. ضخامت و شعاع دهانه این ها میتواند وابسته به نوع سفارش کارفرما متفاوت باشد. علاوه بر میزان ضخامت، قطر و طول این لوله ها نیز ثابت نبوده و برای استفاده در صعنت های مختلف و چاه هایی با عمق کم و زیاد، قطر دهانه مختلف بوده و از لوله های جدار چاه های متفاوتی استفاده می شود که معمولا قطر دهانه لوله، هم اندازه با قطر دهانه چاه می باشد.

انواع لوله جدار چاه بر اساس ضخامت و قطر دهانه این نوع لوله ها، به دو دسته تقسیم میشوند. از این لوله ها وابسته به شرایط چاه و نوع و مورد استفاده این لوله ها، در چاه های مختلف استفاده میشودو

لوله جدار چاه بدون شیار

این لوله ها ی جدار چاهی بدون شیار، از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و معمولا از این نوع لوله برای جلوگیری از ریزش چاه در ابتدای چاه (قسمت نزدیک به سطح زمین) استفاده میشود. این لوله ها مقاومت بسیار بالایی را دارا بوده و میتوانند به راحتی چاه و کارکنان را از خطر ریزش و یا لرزش چاه، در امان نگه دارند. از این مدل لوله نسبت به لوله های جداره چاه شیار دار، کمتر استفاده میشود ولی همچنان میتوان این نوع لوله را یکی از پر مصرف ترین لوله ها در زمینه حفر چاه دانست.

لوله های جدار چاه شیار دار (مشبک)

کاربرد این مدل از لوله های جداره چاه که دارای شیار های مشبک مانند میباشند نیز مانند لوله های جداره چاه بدون درز میباشد. انواع لوله های شیار دار در بازار بسیار کم بوده و از این لوله ها فقط در مواردی خاص و تخصصی استفاده میشود. از جمله لوله های شیاردار موجود در بازار می توان به لوله جدار چاه اشاره نمود که معمولا از آن برای تعبیه در چاه های عمیق و انتقال آب و سیلات بهره گرفته می شود. از مهم ترین موارد مصرف محصول مذکور، پیشگیری از نشت و نشست چاه، جلوگیری از ریزش و بروز خطرات احتمالی است.

همچنین لازم به ذکر است که لوله های جدار چاه از نظر نوع مواد و جنس بدنه آن ها، به دو دسته لوله های جداره چاه فلزی و لوله های جدار چاه PVC تقسیم میشوند.

لوله های جدار چاه فلزی

لوله های جدارچاه فلزی از دیرینه در این صنایع صنعتی و عمرانی مورد استفاده قرار میگرفتند و هم اکنون نیز یکی از مهم ترین نوع این لوله ها می باشند؛ اما استفاده از این لوله ها به دلیل روش ساخت پر زحمت و از رده خارج شده، بسیار کم شده است و این لوله های فلزی جای خود را به لوله های جداره چاه مدرن داده اند. در ادامه به روش ساخت این لوله های جدار چاه فلزی میپردازیم.

به صورت کلی، لوله های جدار چاه فلزی را به یک روش اصلی و عمده میتوان تولید نمود:

برای تولید لوله های جدار چاه از جنس فلز، ابتدا نورد و خم کردن ورق آلیاژی مربوطه صورت میگیرد. این در حالی است که درز لوله استوانه ای شکل پس از نورد شدن لوله در امتداد محور اصلی  آن قرار گرفته و بعد از آن این درز ها توسط فرایند جوشکاری به روش الکترولیدی  پرشده و شکل لوله به اندازه و شکل دلخواه تنظیم و شکل داده میشود.

لوله های جدار چاه PVC

به دلیل پیشرفت علم و تمدن در دنیای امروزی، شرکت های تولیدی آهن آلات و کارخانتجات توانسته اند که لوله های جداره چاه از جنس PVC  را تولید کنند که از مزایا و امکانات بیشتری نسبت به لوله های جداره چاه فلزی، دارا میباشند. برای مثال یکی از خصوصیات این نوع لوله ها را میتوان به وجود در بعضی از انواع آن ها، پوشش اطراف غلاف به صورت مجموعه و همراه و چسبیده به لوله جدار چاه اشاره نمود که معمولا از جنس فوم و یا مواد دیگر بوده است. برخی دیگر از ویژگی های این نوع لوله جدار چاه در پایین آمده است.

  • وزن کم و حمل ساده
  • کم هزینه بودن آن ها
  • غیر سمی بودن آن ها و عدم ایجاد آلودگی در آب
  • عمر بسیار طولانی
  • جابجایی و نصب آسان
  • غیر هادی بودن آن ها
  • مقاوم در برابر خوردگی
  • قابل نصب تا عمق 400 متر و کمی بیشتر در دهانه های کوچک

لوله های جدار چاه در دو نوع فلزی و نوع PVC، با کمک گیری از یک سری وسیله اتصالات، به یکدیگر متصل میشوند که برخی از این اتصالات را در ادامه براش شما آماده کرده و وظیفه هر ککدام را شرح داده ایم.

  1. اتصالات پیچی
  2. اتصالات نر و مادگی

در اتصالات پیچی، از پیچ و مهره هایی مخصوص برای اتصال لوله ها به هم استفاده می شود که ایمن سازی در اتصال لوله هارا به حداقل میرساند. و اما در روش اتصال نر و مادگی، دو لوله ای مورد نظر باید به هم کویل شوند، که در این روش به صورت فشاری در هم به صورت نری و مادگی فرو می روند.

عوال موثر بر قیمت لوله جدار چاه

قیمت انواع لوله های جداره چاه صنعتی، بستگی به چند عامل اصلی دارد که بر اساس این عامل ها، شرکت های بزرگ که در زمینه ساخت این لوله ها فعالیت جدی دارند، به صورت روزانه و یا هفتگی قیمتی یکتا و معقول مشخص کرده تا بتوانند از طریق فروش این لوله ها سود خوبی را داشته باشند. امروزه کارخانه ها و شرکت های بسیاری در سطح کشور مشغول به تولید و فروش این لوله جداره چاه میباشند که هر کدام، یک دیگر را رقیبی جدی میدانند و با بالا بردن کیفیت، سعی بر حذف رقبای خود دارند.

در این میان شرکت ها و تولید کننده هایی که بتوانند قیمت مناسب تر و پایین تر و همچنین، کیفیتی بهتر ارائه دهند، می توانند از دیگر تولید کننده های این زمینه سبقت گرفته و از طریق فروش بیشتر، سود بالاتری داشته باشند. کیفیتی که در تست لوله ها مشخص میشود با ید به نخوی باشد که باید در تناسب با قیمت باشد تا بتوان مشتری ها را به سمت خود جذب نمود. همان طور که اشاره شد چند فاکتور مهم وجود دارد که بر روی قیمت لوله های صنعتی و از جمله لوله جدار چاه تاثیر دارد و رقابت تنها مقداری کوچک بر روی میزان قیمت نهایی تاثیر میگذارد.

ضخامت لوله جدار

یکی از فاکتور های مهمی که در زمینه قیمت گذاری بر روی لوله های صنعتی از جمله لوله جدار چاه دارای اهمیت بسیاری می باشد، ضخامت لوله است که در میزان استحکام و کارایی لوله تاثیر مستقیمی دارد و بدیهی است که هر مقدار ضخامت لوله بیشتر باشد، استحکام و کارایی لوله نیز بالاتر خواهد بود. هر نوع لوله ای با ضخامت مشخص، دارای قیمتی متفاوت می باشد.

ضخامت لوله بر اساس ورق آن محاسبه میشود. با توجه به اینکه اغلب لوله های جدارچاه از ورق هایی شیار دار از جنس ورق st52 ساخته میشوند، ضخامت آنها بین 2 الی 15 میل میباشد.

جنس لوله جدار چاه

از دیگر عواملی که برای قیمت گذاشتن بر روی این نوع لوله یعنی لوله جداره چاه مورد توجه قرار می گیرد، جنس لوله می باشد . انواع لوله های جدار چاه صنعتی، دارای جنس های مختلفی می باشند که انتخاب نوع جنسی که در تولید این لوله ها بکار گرفته می شود تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت نهایی لوله ها میگذارد.

شرکت تولید کننده لوله جدار چاه

یکی از مهم ترین و اساسی ترین مواردی که در قیمت گذاری لوله های صنعتی بسیار مهم می باشد، شرکت تولید کننده و برند تولید لوله های صنعتی می باشد. بعضی از شرکت های تولید کننده لوله های صنعتی، به واسطه تولید محصولات با کیفیت در بین مردم معروف شده و به عنوان برند شرکت خود را عرضه می کنند و هرچه که بر معروفیت آن ها افزوده شود، قیمت محصولات تولیدی آن ها، از جمله لوله های صنعتی آن ها بالاتر خواهد رفت.

لذا یکی از مهم ترین عواملی که در قیمت لوله جدار چاه دارای اهمیت می باشد، شرکت تولید کننده لوله می باشد. برای بیان راحت تر این موضوع باید گفت برخی کارخانجات بزرگ کشور مانند ساوه، تهران و کالوپ، از بزرگترین تولیدکنندگان لوله های جدارچاه به حساب می آیند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

mobile-navخانهmobile-navدرباره ماmobile-navتماس با ماmobile-navواتس آپ