لوله گالوانیزه سرد

لوله گالوانیزه
لوله گالوانیزه سرد                                                                   تاریخ : 1403/02/08
نام کالا
سایز
ضخامت
محل بارگیری
قیمت
واحد فروش
لوله گالوانیزه سرد
2
واحد اندازه گیری: میلی متر
کارخانه
44.000تومان
کیلوگرم
لوله گالوانیزه سرد
2.2
واحد اندازه گیری: میلی متر
کارخانه
43.000تومان
کیلوگرم
لوله گالوانیزه سرد
2.5
واحد اندازه گیری: میلی متر
کارخانه
42.500 تومان
کیلوگرم

گالوانیزه سرد فرایندی است که از طریق آن یک روکش بر روی هر نوع فلزی افزوده می‌شود. برای افزایش مقاومت، کارایی و استحکام فلزات، از این ماده استفاده می‌کنند. در اکثر موارد گالوانیزه سرد در مواقعی به کار می‌رود که فلز پایه از جنس فولاد بوده و روی فلزی است که فولاد با آن پوشش داده خواهد شد. این پوشش روی از فولاد ضد زنگ به آسانی در معرض فشار محافظت کرده و استحکام آن را بالا می‌برد.

لوله گالوانیزه سرد، محصولی است که روکش روی مانند آن از طریق روش گالوانیزه سرد بر روی محصول پوشانده شده است و کاربرد آن تا حدودی با لوله گالوانیزه گلخانه معمولی متفاوت است. به همین علت پیشنهاد میشود از لوله های گالوانیزه سردی که فلز پایه آن ورق آهن سیاه میباشد استفاده کنید. هرچند که در بازار اغلب لوله های گالوانیزه موجود، از ورق گالوانیزه آماده میشوند و این دو، تقریبا از نظر ویژگی ها مشابه هستند. کافیست به نورد سرد و یا نورد گرم بودن آن دقت داشت.

کاربردهای مختلف لوله گالوانیزه سرد

معمولا گالوانیزه را به دو صورت گرم و سرد اجرا می کنند که هرکدام کاربردهای خاص خود را دارند و در شرایط خاص به کار می‌روند. به همین علت باید در زمان خرید لوله گالوانیزه، دقت نمایید و مطابق با کاربرد از نمونه صحیح استفاده نمایید. صنایع خودروسازی، صنعت ساخت توری مرغی، تولید پیچ و مهره، تولید ورق‌های شیروانی و غیره جزو صنایعی هستند که در موارد زیادی از این محصول استفاده می‌کنند.

علاوه بر این از لوله گالوانیزه سرد، در طراحی پل‌ها، مخازن، لوله‌های گلخانه‌ای، شاسی‌ ماشین و غیره هم کاربرد دارد. همچنین برای زنگ زدایی سطوح مختلف و انواع قطعات، از این مواد استفاده می‌کنند. چرا که سطح مواد را به طور کامل و به بهترین شکل ممکن تمیز می‌کند.

مزیت‌های استفاده از گالوانیزه سرد

گالوانیزه سرد نسبت به سایر روش‌های مشابه دارای مزیت‌های زیادی است. به همین دلیل طرفداران آن روز به روز در حال افزایش است. برخی از مزیت‌های مهم این محصول که محبوبیت آن را در بین مردم افزایش داده است، عبارت است از:

  • گالوانیزه سرد را می‌توان با کمترین تجهیزات اجرا کرد. به همین دلیل این فرایند بسیار راحت است و زحمت چندان زیادی نخواهد داشت.
  • زیبایی ظاهری و درخشندگی سطوح از اهمیت فوق العاده زیادی برخوردار است. توجه داشته باشید که با استفاده از گالوانیزه سرد، سطح محصولات جذاب و براق خواهد شد.
  • مواد مورد نیاز برای اجرای گالوانیزه سرد بسیار کم است و به مواد چندان زیادی نیاز ندارد. در این صورت مواد اولیه هدر نرفته و هزینه‌های ناشی از آن کم خواهد شد.
  • این فرایند در مدت زمان کم اجرا شده و از این طریق می‌توان در زمان خود صرفه جویی نمود.
    ب استفاده از گالوانیزه سرد بسیار مقرون به صرفه بوده و نسبت به سایر روش‌های موجود از نظر اقتصادی مناسب‌تر خواهد بود.

نحوه انجام فرایند گالوانیزه سرد

گالوانیزه سرد نوعی نقاشی محسوب می‌شود که با فرایند گالوانیزاسیون به روش گرم، متفاوت است. در این فرایند از یک پولیش حاوی روی مبتنی بر رزین استفاده خواهند کرد. برای اجرا گالوانیزه سرد در ابتدا باید کالامین، انواع چربی و گرد و غبار، از روی سطوح فلزی پاک شود. معمولاً برای حذف زنگ زدگی یا فرسایش بر روی هر نوع سطوح، در ابتدا باید از یک برس سیمی استفاده نمایید. خاک، گریس، انواع مواد شیمیایی و ترکیبات آلی دیگر هم بایستی به این روش از بین بروند.

بعد از آماده سازی سطوح، روکش روی باید بر حسب نیاز بر روی سطوح اجرا گردد. رنگ روی را از طریق برس، غلطک، اسپری و غیره بر روی سطح استفاده می‌کنند. البته توجه داشته باشید که روکش‌ها توسط تجهیزات الکتروگالوانیزه کننده هم اجرا خواهند شد.

اقدامات لازم قبل از انجام گالوانیزه سرد

گالوانیه سرد جزو روش‌های سریع برای پوشش دهی سطوح مختلف است و مزیت‌های فوق العاده زیادی دارد. اگر دقت کرده باشید، برای اجرا روکش و پوشش بر روی هر نوع سطوح، باید از قبل اقدامات ضروری را انجام دهید. در غیر این صورت کیفیت پوشش دهی شما کاهش می یابد. برخی از اقدامات لازم در این زمینه عبارت است از:

  1. در قدم اول باید سطوح مورد نظر به طور کامل از هر نوع آلودگی پاک شود.
  2. سطوح مورد نظر باید فاقد هر گونه خوردگی و زنگ زدگی باشد.
  3. هر نوع رطوبت را از روی سطح پاک کرده و آن را خشک نمایید.
  4. سعی کنید که این فرایند را توسط افراد ماهر در این زمینه انجام دهید تا کیفیت کار افزایش پیدا کند.

سخن پایانی

خوردگی و زنگ زدگی سطوح جزو مشکلات بزرگ برای افرادی است که در با فلزات مختلف کار می‌کنند. اما امروزه از روش‌های مختلف برای پوشش دهی سطوح فلزی استفاده می‌کنند. گالوانیزه سرد امروزه جزو بهترین فرایندهای پوشش دهی سطوح است و مزیت‌های بسیار زیادی دارد. در ابتدا اقدامات لازم را انجام داده و فرایند کار را به افراد متخصص واگذار کنید. در این صورت کیفیت کار شما افزایش می‌یابد.

امروزه و با افزایش کیفیت محصولات گالوانیزه شده، شاهد افزایش کاربرد این محصول بوده و استفاده از آن روی انواع لوله های صنعتی و لوله درزدار صنعتی افزایش یافته است. این نوع از پوشش دهی به بازار سایر مقاطع نیز ورود کرده و محصولاتی مانند قوطی گالوانیزه، از جمله محصولات پر فروشی هستند که از پوشش روی اندود بهره میبرند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

mobile-navخانهmobile-navدرباره ماmobile-navتماس با ماmobile-navواتس آپ